Světlo technická souprava Mlok-2 slouží k vybavení vzletové a přistávací dráhy (VPD) letiště a jeho okolí letištními světelnými návěstidly. Souprava zahrnuje vedle vlastních světelných návěstidel i napájecí prostředky a zařízení a pracoviště pro obsluhu.
Souprava Mlok-2 je určena především pro použití na polních letištích, ale lze ji použít i na stálém letišti.
Celá souprava se skládá ze dvou shodných polovin, které lze použít samostatně. Polovinu soupravy tvoří automobil T-148VNM (T-138VN), skříňový přívěs A3 JS-511 a elektrocentrála 30 kVA.
Souprava je vybavena tak, aby bylo možné sestavit světelný obrazec, zabezpečující hlavní a vedlejší směr přistání mimo přibližovací osovou radu.
Při použití na stálém letišti je možné soupravu napojit na kabel pro dálkové ovládání (DO) a na vhodném stanovisku umístit panel DO.
Dopravní prostředky soupravy umožňují přepravu obsluhy včetně výstroje a výzbroje. Pro obsluhu a údržbu částí soupravy je určen prostor skříňových přívěsů, které jsou vhodně upravené.
Soupravu je možné použít za jakéhokoliv počasí a v kterékoli roční době
Hlavní technické údaje:
Návěstidly celé soupravy lze vybavit VPD max. délky 2500 m při vzdálenosti mezi jednotlivými drážními světelnými návěstidly 100 má dvě přibližovací řady vždy o délce 1000 m při vzdálenosti mezi světelných přibližovacích návěstidly 100 m.
Návěstidly poloviny soupravy lze vybavit VPD max. délky 2500 m při vzdálenosti mezi jednotlivými drážními světelnými návěstidly 200 má jednu přibližovací radu o délce 1000 m při vzdálenosti mezi světelných přibližovacích návěstidly 100 m.
V obou případech se předpokládá max. šířka VPD 100 m.
Skříňové přívěsy A3 JS-511 u rozvinutí soupravy mají být umístěny ve vzdálenosti 300 m od prahu VPD kolmo na její osu, 100 m od elektrocentrály, nebo ve vzdálenosti max. 100 m od síťové přípojky.
Viditelnost světelných návěstidel přibližovacích rady v noci, při 100% svítivosti a dobré viditelnosti je 35 km, při VPD je to 16 km.
Napájecí napětí: 3×380 V
Rozměry v mm:
Délka: jedné poloviny soupravy: 17800
Šířka: 2580 mm
Výška: 3160
Hmotnost:
Automobilu soupravy: 16800 kg (s osádkou)
Přívěsu A3 JS-511: 3850 kg
Pokud si vzpomínám,na VU3412 byl osvětlovací komplex tvořen soupravou MLOK2 a MLOK P.Mlok 2 je tady popsán-osvětlení VPD a ovládání v přívěsu A3 ,včetně elektrocentrály 30kW, souprava MLOK-P byla na T138(T148)a obsahovala osvětlení kterým se vytyčovaly pojezdové dráhy.
Ahoj, v letech 84-86 byly v Prostějově oba Mloky můj denní chleba…
osobné skúsenosti na MLOK 2 na VU 5110 Pardubice (2005-2006). Najkrajšie obdobie môjho života v mladosti.
ahoj na MLOKU 2 jsem sloužil v CHotusicích v 1988-90 u útvaru 5739 jj mládí:)
že by 5739? nprap. Urban? 😀
Ahoj, na mloku jsem sloužil u VÚ 8719 Náměšť n.Osl. v letech 87-91 v hodnosti rtm. a bylo to superrrrrrrr!
Ahoj,ja som slúžil na mloku u VU 8719 Náměšť n.Osl. ako vojak ZVS v rokoch 1972-73.Bola to zaujímavá práca.
Pán nprap.v.v.Petr Chadim,bolo by to možné ?- boli by ste tak láskavý napísať svoju e-mailovu adresu a poslať ju na moju : milan.cizmarik@centrum.sk.
Mám VÚ 8719 a prácu tam uložený hlboko v srdci.Spomienky.Ďakujem.
Ahoj, na mloku jsem sloužil u VU2705 Žatec 1977-78
Ahoj,já sloužil na MLOKu v Žatci u 2705 v r.72-74.Krásná léta.Nemá nékdo kontakt na velitele 2.roty Hanuše nebo nékoho z 1.položení 2.roty?
že by 5739? nprap. Urban? 😀
Ahoj, na MLOKU jsem byl řidič r. 1971-73 VÚ 1102 Pardubice.
Líně VÚ 3263, 3.prapor RTZ
mlok 1 Hradec Králové 7506 RTZ 1989 -91