Restaurování historické letecké techniky

Na této stránce, bychom se chtěli věnovat našit zkušenostem s restaurováním historických letadel.

Letecké muzeum Olomouc, jako veřejně přístupná expozice vznikla sice až koncem roku 2009, ale zakladatelé a další členové se společně restaurováním historických ledatel věnují již 13 let. Z těchto rekonstrukcí budeme postupně uveřejňovat náhled na postupy těchto prací.

Za tu dobu máme zkušenosti například s letouny:

(Některé letouny jsme restaurovali vícekrát a celkový počet přesahuje 40 strojů.)

Dále se můžeme pochlubit rekonstrukcí kokpitů do historických letounů:

  • Aero L-29 Delfín, R, RS
  • Aero L-39 Albatros C, ZA, ZO
  • Let L-13 Blaník, SE Vivat
  • Let L-200A
  • Let L-410 Turbolet A, M, UVP, FG
  • Let L-610M
  • MiG-15 bis, SB, UTI
  • MiG-19 S, PM
  • MiG-21 F, FR, PF, PFM, MF, MFN, R, U, UM, US, bis
  • MiG-23 BN,ML,MF
  • Su-7 BM, BKL,U
  • Su- 22, 25
  • S-1
  • Jak- 9, 11, 23
  • Il-14 P, FG
  • Mi- 1, 2, 4, 8, 17, 24
  • Il-10
  • An-2, 24
  • Z-37A
  • PZL I-22 Iryda
  • Hawker Siddley HS-125-700

4 komentáře u „Restaurování historické letecké techniky“

  1. Dobrý den. Na Vašich stránkách jsem si všiml stroje Tu- 104A. Patrně se jedná o letoun ve kbelském muzeu. Zajímalo by mě, zda je tento stroj letuschopný, nebo je uveden pouze do vystavovatelného stavu? Děkuji Nikl Ladislav.

    Odpovědět
  2. dobrý den měl bych zájem o náhradní díly na motor švecov ašh-62ir.bylo by možné s vaší pomocí někde díly sehnat?jedná jse o relativně drobnosti
    svíčky 18ks
    vn kanel propoj z lišty ke svíčce jeden dlouhí a jeden krátkí
    kryt vahedel 1ks čep vahadla s matkou 1ks a vahadlo 1ks

    Odpovědět
  3. Děkujeme za nádherné sobotní odpoledne 30.7. 2022. Moc se nám u Vás líbilo a rádi Vás zase navštívíme a doporučíme všem svým známým.👏😉

    Odpovědět

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..