MiG-21FR č.0714 byl pod výrobním číslem 760714 vyroben 31.10. 1967, jako MiG-21F-13 s dodatkem v dokladech letounu, jako ,,fotoverze“. V některých materiálech byl později uváděn pod označením MiG-21FR.
Letoun sloužil od roku 1967 do roku 1991. Již od počátku měl zástavbu pro ovládání foto-průzkumných kontejnerů, které používali kamery AFA-39. Navíc na tomto letounu byla nainstalována i zástavba SIV-52 pro noční vidění a ozkoušena. Toto řešení na takovém typu stíhačky se, ale ukázalo, jako nevhodné. Tuto zástavbu a vybavení má letoun dodnes. Nejprve létal s motorem Tumanskij R-11F-300 G711037007 (vyroben 1.6.1967) a v roce 1991 dolétal s motorem Tumanskij R-11F-300 G53937037 (vyroben 21.4.1972).
Historie letounu v kostce:
– Vyroben 1.6.1967
– VVŠL SNP Košice (31.10.1967-4.1.1991)
– GO motoru v LO Malešice (28.8.1975)
– Prodej do muzea v Prešově (19.5.1992)
– Rekonstruován u 1.lšp (2006)
– vystaven od roku 2009 v leteckém muzeu Olomouc
Celkový nálet letounu: 1238 hodin při 2202 vzletech
Technická životnost 1900hodin, 30 roků
Technický resurs byl stanoven 700+50hodin a 10 roků
Technická životnost vyčerpána 01.06.1997
Kabina letounu je vybavena individuálními modifikacemi (SIV-52, ovl. AFA-39).
Nálet motoru Tumanskij R-11F-300 G53937037 před generální opravou: 26 hodin 40 minut
Nálet motoru Tumanskij R-11F-300 G53937037 od poslední generální opravy: 176 hodin 30 minut
V průběhu služby u VVŠL SNP Košice byl letoun přidělen jako učební pomůcka na katedře ILPZ
Letoun je majetkem spoluzakladatele leteckého muzea Olomouc, Dr. Romana Sperla
Na tomto letounu ev. č. 714 jsem v červnu 1977 absolvoval svůj první samostatný let a musím přiznat, že se mě zmocnila nostalgie, když jsem při brouzdání na internetu tento letoun u Vás objevil. Musím co nejdříve do Vašeho muzea zajet a pohladit si tohoto věrného oře, který předurčil celý můj profesní život. Jsem totiž stále aktivním pilotem, i když posledních 23 let civilním. Mám radost z toho, že existují lidé, kteří uchovávají leteckou historii i pro další generace. Luboš